קבוצת Garmin – Cervelo

garmin_large

מאפיינים: מדובר  בקבוצה פרו יחסית חדשה, 3-4 שנים. עד לפני שנתיים נקראה ,Garmin-Slipstream. שנה שעברה נקראו Garmin-Transition.עד השנה רכבו על אופני Felt. השנה, כמובן, ירכבו על אופני Cervelo. השילוב הנוכחי עם חברת Cervelo הוא מודל 2011. מעבר לשמות הגדולים, של החברות שמרכיבות את שם הקבוצה, מדובר בקבוצה עצבנית, צעירה, מהירה מאוד, אנרגטית, שאפתנית עם מאגר של רוכבים מצוינים בכל התחומים: ספרינטים, טיפוס, נג”ש, וגאולת הכותרת נג”ש-קבוצתי. האחרון הוא ממש תאווה לעניים בביצועם.  רוכביה רשמו לעצמם הישגים לגמרי לא מבוטלים שזיכו אותם בחולצות הכי נחשקות בתחרויות הפרו: חולצת Rainbow-Jersey של אלוף העולם בנג”ש; ה-Maglia-Rose של ה-Giro; חולצת Yellow-Jersey וחולצת Polka-Jersey (עם הנקודות האדומות של המטפס הטוב ביותר) ב-Tour De France; קבוצה עם נוכחות ואמירה, יש למה לצפות.

רוכבי מפתח:

  • Tom Danielson: אמריקאי, דומסטיק לשעבר של “המלך” לאנס ארמסטרוג בקבוצת Discovery-Channel. רוכב מסוג All-Around. כבוגר האוניברסיטה של לאנס הוא נחשב ל”פועל” מסור ומשקיען, יודע “לשרוף” עצמו כשצריך אותו במישור או בעליות. יכולותיו על האופניים מקורם בהיותו רוכב שטח שזכה פעמיים באליפות ארה”ב.
  • Julian Dean: אוסטרלי, מכאן כינויו “Kiwi Guy”. כבר לא צעיר בן 36. גם הוא “זכה” להיות פועל של “הבוס” בראשית דרכו ב-US-Postal. נחשב לספרינטר מהשורה הראשונה, ואף יותר מזה, הוא אחד המובילים הטובים ביותר למשיכת הספרינטר של הקבוצה בספרינט לקראת קו הסיום. במילים פשוטות הוא ראה יותר מפעם אחת את הספרות שמעל 60 קמ”ש!!! על הספידומטר שלו.
  • Tylar Farrar: אמריקאי, רוכב מגיל 13, הוא-הוא הספרינטר של הקבוצה, אחרי תור הושובד. הינו בעל יכולת האצה מדהימה. רק אתמול בטור האדראטי הוא זכה בספרינט סיום, כשהושובד שימש לו קטר מוביל עד  50 מטרים אחרונים טרם טיילאר מזנק, עוקף ולוקח את פטאקי ואת קאבנדיש בסיום. מדהים!!. זכה בהישגים יפים בתחרויות פרו מאוד נחשבות. מבטא את יכולותיו בעיקר בתחרויות בבלגיה והולנד…למה? כי מדינות אלה נקראות “Flat Countries” . הבלגים “שטוחים” בראש, ליתר דיוק בתוך הראש, וההולנדים “שטוחים” על הרצפה מהגראס החופשי-חודשי. מה? מה אתם שואלים? אה……מה הקשר לטיילאר?. אין קשר גם לא אמרתי שיש!! פשוט אין לי יותר מה לכתוב עליו……..שימו לב אליו חזק !!!
  • Murilo Fischer: ברזילאי. רוכב לשעבר ב-Liquigas, עובדה המקנה לו הרבה נקודות זכות מבחינתי.  אלוף לאומי לשנת 2010. כמובן גם הוא ספרינטר. אולי עכשיו מתחילים להבין למה הקבוצה הזו היא אטרקציה בנג”ש קבוצתי. תפקידו העיקר בקבוצה, להיות אחד הקטרים שיובילו את טיילאר או את הושובד בספרינט הסיום. עכשיו, אם הוא יודע להיות קטר כמו שהברזילאיות יודעות לנענע בסמבה של הקרנבל ריו, חברים! יש מה לראות ובעיקר לפנטז……………
  • Heinrich Haussler: אוסטרי. כמובן, ספרינטר, עם תפקיד מעניין ביותר  “Free Role”. מה זה התפקיד הזה? ….בואנה יש לכם שאלות קשות!!. הנה ההסבר, תסתכלו מסביב ב-XTeam יש לפחות שלושה כאלה. מופתעים? תיכף נראה. מהות התפקיד: שומע מצוין את כל הוראות המאמן……עושה מה בראש שלו. ועכשיו, נשמע לכם מוכר? אתם מזהים אותם ב-XTeam, לא!? הנה לכם השמות: איציק יו”ר השלישייה, אבי מנכ”ל, ואילן סמנכ”ל-ומ”מ ליו”ר. עד כאן החלק המשותף. ההבדל הוא, שהוסלר עושה זאת באישור וגם מביא תוצאות עם סטייל. הוא תמיד שואף לזכות במקטע הראשון של כל תחרות רצינית. ובמקטעים משעממים הוא יוצר בלגן ע”י התקפות חוזרות ונשנות עד שמצליח לייצר בריחה, והוא מצליח. אחרי שהוא בא  על סיפוקו הוא “לובש” את בגדי הפועל ומתחיל לטחון למען המוביל של קבוצתו.
  • Ryder Hesjedal: קנדי. רוכב “All Around”, עם יכולות בולטות כמטפס ונג”שיסט. רכב ב-2006 עבור Discovery-Channel במסגרת ה-Giro, ותרם תרומה משמעותית לניצחון מוביל קבוצתו Paolo Savoldelli בטור. סיים שביעי בדירוג הכללי של הטור דה-פרנס 2010. לא מעט פעמים זכה לענוד את מספרו על רקע אדום, קרי – הרוכב הלוחמני ביותר במקטע היום. גם הוא, “נייר אלומיניום”, קרי 1.88 מ’ על 72 ק”ג!!. אם יזכה להיכלל בנבחרת של הטור 2011, זה בהחלט יכאב לכמה רוכבים. מבחינתי, כרוכב במשרה חלקית, הוא לא מאיים עלי, אפילו קטן עלי!!!……..למה? כי כל פעם שהוא ינסה לברוח לי, כשאני ספון בכורסה ומנסה  “לדוג” את פיסטוקים במנצ’ס, אני מייד סוגר עליו………..את הטלוויזיה!!! אין, אף אחד לא בורח במשמרת שלי………
  • Thor Hushovd: מבקש מכולם לקום וביחד לקוד קידה עמוקה לאיש. מה נגיד ומה נספר, איך מכנה אותו: ספידי-גונזלס, זריזי-פזיזי, הנה הוא, הופ הוא נעלם. בקיצור ספרינטר לפי כל מדד ונתון. אגב במילון הנורבגי, ארץ מוצאו, ליד המילה ספרינטר אין הסבר יש רק את התמונה שלו. אלוף העולם לנג”ש ל U-23, פעמים אלוף נורווגיה לנג”ש, פעמים אלוף נורווגיה, לאחרונה ב-2010. ב-2005 וב-2009 זכה בחולצה הירוקה של הספרינטר הטוב ביותר של הטור דה-פרנס. ב-2006 עשה זאת גם ב-Vuelta. מעטים הרוכבים שזכו ללבוש את החולצה הירוקה כל כך הרבה פעמים, הוא אחד הבודדים שעשה זאת. הוא כבר חתך את כולם בספרינט הפיניש, עוד בזמן שקבנדיש למד להגיד: אמא, אבא, במבה……..הצמד טיילאר את הושובד יעשה “נזקים” בספרינטים. האיש הוא 1.83 מ’ על 81 ק”ג!!. 90% מה-81 ק”ג נמצאים בין בחלק שמעל הברך עד זרבוביתו…לא כולל. פשוט תותח, Respect!!
  • David Millar: בריטי. התמחות: נג”ש. זהו מר נג”ש על קבוצת גרמין-סרוולו. כבר לא ילד בן 34, עם ים זכיות בתחום התמחותו. זהו, אני עוצר כאן  אם אמשיך אתם תירדמו לי. האיש שטוח לגמרי, אין מה לכתוב עליו. אפילו בויקיפדיה כתבים על ציונים שלו ביה”ס, על מגמת לימודיו, על שאביו היה טייס RAF, ושאמא שלו רצתה בכלל לקרוא לו – פיליפ! (כמו שגדי גוב אומר זאת)…..יצא נג”שית, ועוד איזה. תצפו בו ממש תענוג.
  • Christian Vande Velde: אמריקאי. בוגר האונ’ של לנאס ותרם לזכיית האחרון ב-1999 ו-2001. לאחר מכן היה דומסטיק של פרנק שלאק (המבוגר שבאחים שלאק)   וקרלוס סאסטרה ב-Team CSC. דומסטיק רציני, שיודע To deliver. סיים רביעי בטור דה-פרנס 2008 (שנה בה סאסטרה זכה). עבד גם עבור יאנס ווייט, ותומאס הסלר ב-T-Mobile. אני מציין את הקבוצות כדי לתת לכם אומדן ליכולותיו של האיש, שהרי כל הקבוצות בהם נבחר להיות דומסטיק היו קבוצות חוד שהתחרו על החולצה הצהובה של הטור דה-פרנס. באמת איש עבודה עם קבלות. אתם רואים, אני אפילו למנסה לכתוב שטויות משלי עליו, כי האיש כל כך רציני שיש לכבדו.
  • David Zabriskie: יאנקי אמיתי. נג”שית בכל רמ”ח אבריו. שימו לב לרשימת התארים המרשימה – אלוף ארה”ב לנג”ש בשנים: 2004, 2006, 2007, 2008, 2009. זכה במקטעים רבים בטור דה-פרנס, בג’ירו וגם בוואלטה. כינויו בקרב הרוכבים: “הדבור הירוק”. למה “דבור” אני יכול להסביר (לפחות אפשרות אחת) – עוקץ בורח ואף אחד לא רץ אחריו מרוב אימה. למה “ירוק” – וואלה אין לי מושג ירוק!!!

יש עוד הרבה רוכבים טובים בקבוצה הזו. סה”כ 29 רוכבים. הנבחרת שתייצג אותה בטור דה-פרנס תיבחר בקפידה, ותאמינו לי תהיה ראויה. המטרה שלהם בטור, החולצה הירוקה. האתגר “לגנוב” אותה מילד הפלא קאבנדיש. מקטעי המשיור, ונג”ש היו עבורם “משחק בית”, שווה לצפות בהם.

יאללה בלאגן……


הכתבה באדיבות Dark Rider

dark_rider