המדריך המלא לטריינר

lior_trainer

1. וככה זה צריך להיראות אחרי כל ההכנות (באדיבות ליאור)

באימון עצמו

  • לעבוד לפי השעון – נורא קל “להירדם” באימון בתוך הבית. לבד, אין תחושה של הקצב, כי לא זזים לשום מקום, פחות דרוכים ומרוכזים מאשר ברכיבה בחוץ, ובלי לשים לב הדופק יורד, המהירות יורדת. להסתכל כל הזמן על השעון, להחליט שלא יורדים ממהירות מסויימת, דופק מסויים, ולבדוק את עצמכם כל הזמן.
  • לגוון – גם אימון קצר של חצי שעה בבית יכול להיות סיוט. חייבים לגוון. אם יש תכנית אימון מגוונת (לכרמי בטח יש מלא המלצות) – מצויין. אם לא, אפילו לשלב פה ושם כמה ספרינטים קצרים של סל”ד גבוה כבר עושה את העבודה.
  • שילוב – שילוב כמה אלמנטים באותו אימון שוב מפיג את השעמום:
    • אימון לבנים – bricks – טוב במיוחד לטריאתלטים, בחדר כושר. אופנים, מסילה וחוזר חלילה שוב ושוב. למשך פרק זמן של 15-30 דקות כל אלמנט. מעולה בתור אימון החלפות, ולהרגיל את הגוף להחלפה.
    • אימוני חיזוק – ההמלצה של כרמי – אני ניסיתי היום בבוקר לראשונה שילוב של סטים של סקוואטים, מדרגה, מכרעים וכפיפת כפית בכף הרגל עם ספרינטים קצרים של 15 שניות בסוף כל סט כזה. האמת, זה די קטלני. במיוחד המדרגה והסקוואטים משולבים בתוך E2. אני נקרעתי, הארבע ראשי שלי פתח במחאות רמות. הספרינט אחרי כל סט כזה היה סיוט אמיתי. אבל מצד שני זה עזר יופי להעביר את הזמן. ונחמד לסיים אימון ולדעת שנפטרתי מהחיזוק.
  • לדמיין את המטרה – זה כנראה הטיפ הכי חשוב. כשאין לי מטרה מוחשית ומוגדרת שאני ממש מחוייבת אליה – אני לא מצליחה להחזיק אימון בבית. כשיש לי מטרה, אבל אמיתית, כזו שאני ממש אבל ממש רוצה להשיג – האימון פשוט זורם. כשקשה (וזה קורה הרבה בבית) עוצמים עיניים ומדמיינים את ההרגשה בשניה שמשיגים את המטרה. את האושר העצום שמתפשט בכל הגוף, את החיוך הענק על הפרצוף, את תחושת ההישג, את הגאווה.
  • והסוף נמשך כמו מסטיק… לא משנה כמה זמן האימון, חצי שעה או שעתיים וחצי (או שלוש וחצי) – קחו בחשבון שב-15 דקות האחרונות (שחרור) הזמן לא זז.

טריינר בראש אחר: הטיפים של אדוה

    1. אני לא בטוחה כמה השיטות שלי מתאימות למתאמנים רציניים כמוכםJ אבל אני אשתף אתכם בכל זאת, זה די משעשע…
    2. להציב את הטריינר בסלון, באמצע הבית (הכל כדי לא להיות לבד, השעמום הורג אותי)
      להביא מישהו שישב ויבדר אותי בזמן האימון (אחותי ישבה לידי וסיפרה לי את כל השטויות שלה, הזמן עבר מאד מהר…)
    3. לראות תוכניות מאד מטומטמות בטלויזיה, רצוי עם הרבה שירים וריקודים וכאלה שאפשר לדסקס הרבה על המשתתפים, גם בשביל זה צריך פרטנר שיסכים לראות את השטויות האלה (שוב אחותי, ראינו נולד לרקוד)
    4. לא לשים מד דופק…אני יודעת שעכשיו איבדתי את כולכם (אם זה לא קרה עד עכשיוJ) אבל בשבילי זה עבד, הבעיה הכי גדולה שלי היתה תמיד שקשה לי לעלות דופק על הטריינר וכשהוא לא עולה זה מתסכל ואני מפסיקה, בלי מד דופק לא ראיתי מתי הדופק נמוך והאמת, לדעתי רוב הזמן הוא לא היה נמוך כי התנשפתי רוב האימון (אולי זה מרוב דיבורים…)

      עשיתי אמנם רק שעה, אבל נראה לי שאם השעה לא הייתה כל כך מאוחרת הייתי יכולה להמשיך עוד, זה לא היה כל כך נורא 😉

ודבר המאמן: אימון לדוגמא

[הערה: האימון המקורי של אותו יום היה אמור להיות בחוץ וכלל 12 ספרינטים של 10 שניות ועוד 7 אינטרוולים של 30 שניות]

מחר זה יום קל על טריינר- חימום ארוך לפי הקבצים שיש לכם מאד חשוב,
אחריו הספרינטים של 10 שנ’ כל שתי דקות = 24 דקות ,כבר חצי אימון עבר.
10 דקות להתנגב לכוון את הטלביזיה/שלטים: הכל ב-1E

ואז עוד 7 של 30 שנ’- כל 2 דקות.
אפשר להגיע לסלד’ מטורף תנסו ,זה ממכר.
יכול להיות שתשכחו להפסיק,
אז לכוון שעון לשיחרור (ארוך).
לא לשכוח לכבות את המאורר לשחרור,ואפשר גם ללבוש משהו חם .