תורה שבעל פה – חו”ל – טיפים ללונדון

אבל בלונדון כמו בלונדון, הייאוש נעשה יותר נוח… בביקור האחרון ישבתי בקומה שניה באוטובוס בספסל הראשון, וצפיתי בזוועה ברוכבת על אופני עיר מדוושת בעליה כשאחריה טור אוטובוסים שניסה לעקוף אותה ללא הצלחה. אף אחד לא ציפצף, קילל או חס וחלילה ירד להרביץ לה והיא בשלווה סטואית מדוושת להנאתה.
לא הייתי בונה על זה לטווח ארוך ולראייה כל האנדרטות של ה”גוסט ריידרז” – אופניים צבועים בלבן המוצבים כאנדרטאות במקומות שבהם נדרסו למוות רוכבים. בסביבה המיידית של הבית של אח שלי אני מכירה שניים כאלה.
אני מניחה שגונן יוכל לתת טיפים מוגדרים יותר איפה אפשר לרכוב בסביבה בטוחה יותר.
בענייני ריצה, מה שקרוב לבית, אני מאד אוהבת את פארק גריניץ’ שאמנם משופע ירידות ועליות בזויות בלתי חוקיות בעליל ועדיין הרבה ירוק נוף נפלא לסיטי, תחושה של ריצה בתוך יער ואחו קסומים.
למען הסר ספק מטרת הנסיעה בדרך כלל היא ביקור משפחתי / בייביסטר על האחיניות שלי אבל כאמור היאוש נעשה יותר נוח ולונדון מאד מחכה לי בדרך כלל והטלוויזיה שווה ביותר!
בקיצור אם אני כבר שם אז אפשר גם לעשות קניות…

בניגוד לסטיגמה כאילו נורא יקר, מה שהיה נכון ללפני מספר שנים, אנגליה נמצאת במיתון קשה כבר די הרבה זמן, הפאונד בקנטים – יחסית לעצמו (כבר היו שנים של פאונד ששווה 9 ש”ח עכשיו סובב ה 6 למרות שכבר היה 5 וחצי ש”ח) והשילוב של השניים + מזל של סיילים יכול להניב רכישות שוות ביותר. אם כי לא הייתי בונה על הטירוף של האולימפיאדה בענייני המחירים
שתי החנויות האהובות עלי הן
רשת דקטלון הצרפתית שאת החנויות שלה אפשר למצוא במדינות רבות באירופה – צרפת כמובן, בברצלונה יש חנות ענקית במרכז, באיטליה וכו’. האמת שאם תשאלו את הילדים שלי, יטענו שההחלטה על נסיעות בד”כ קשורה לכמה צריך לנסוע כדי להגיע לחנות דקטלון… סתם חצופים!
והכתובת:

Decathlon

Canada water retail park

Surrey quays road

SEIG 2X4

לקחת רכבת לתחנת Canada water

בתחנה יש שילוט איך להגיע

עולים לרחוב ורואים את השלטים מצד ימין

אפשר להגיע גם באוטובוס 188 

לרשת דקטלון, רשת לציוד ספורט ומחנאות בלונדון מדובר בשני האנגרים שהם פשוט גן עדן לספורטאים חובבים. מה אפשר לקנות – בגדי ריצה במחירים מגוחכים כמו
חולצות, מכנסים, חצאיות ריצה דריי פיט ב 5 פאונד – 10 פאונד (כ 30-60 ש”ח) 
בתחום הרכיבה יש מותג בית שנקרא Btwin 
מה שניסיתי בתחום הרכיבה כפפות ארוכות וקצרות, מעיל רכיבה מפלנל (25 פאונד), מכנסי רכיבה עם פלנל (15 פאונד), גרבי רכיבה (2 פאונד לזוג) גרבי רכיבה עבים לחורף (5 פאונד)
תיק רכיבה + שקית – 10 או 15 פאונד – כבר לא זוכרת. לא ניסיתי לרוץ איתו אבל ברכיבה מעולה
מכנסי רכיבה לגברים של המשפחה שזרקו את הפדים והפכו אותם למכנסים החביבים עליהם
גולת הכותרת משקפי רכיבה חזקים ב 10 פאונד. כשבאתי בפעם האחרונה וביקשתי בורג כי הידית התפרקה לי, החליפו לי את המשקפים במשקפים חדשים!
וגם ציוד שחיה – בגדי ים, משקפות במחירים מגוחכים (של ספידו), מגבות שמתייבשות בצ’יק (לטובת החיילות האמיצות), גופיות ליוגה, פליזים מעולים במחירים מצחיקים וכן הלאה

בעיר עצמה החנות השניה שהיא חלק מרשת שנקראת ספורט אילוסטרייטד (אני חושבת שזה השם)
היא חנות מפוצצת, המון תיירים אבל גם המון מציאות

לילי ווייט

כיכר פיקדילי

קומה 3.5 ו 5 יש ציוד רכיבה וספורט ייעודי

בלילי ווייט מוכרים את המותג קרימור, מותג אנגלי מעולה שמתמחה בעיקר בציוד מחנאות, נעלי הליכה, תרמילים, מעילי טיולים וכו’. 
לקרימור יש גם ליין של בגדי ספורט לריצה ולרכיבה
מעיל הרכיבה של קרימור שרד אצלי 4 חורפים ועוד היד נטויה (כולל כביסה אחרי כל רכיבה) – עלה 10 פאונד!
אני מאד אוהבת את מכנסי הרכיבה למרות שהפד פשוט אישית מעדיפה אותם על פני המכנסיים המשוכללים של המתחרים. מכנסים קצרים 5 פאונד, 3/4 8 פאונד וארוכים במחיר השערורייתי של 10 פאונד. מחזיקים שנים ועד כמה שידוע לי לא הופכים להיות שקופים – ובבקשה תקנו אותי אם אני טועה…
השנה באופן הפוך לכמות הזמן שמושקע בריצה רכשתי כפפות מעולות לריצה דקות וגם עבות, כובע ריצה שווה ביותר שלהפתעתי עמיד לגשם והגן עלי אפילו מפני ברד! אוזניות ספורט, בקבוקים משוכללים ושאר פינוקים שהיו אמורים לגרום לי להתחיל לרוץ – אני מחכה לחורף הבא!
בגדי הריצה מעולים גם הם, בד רך ומאד נעים נותנים פייט טוב למוצרים של נייקי 
לא ניסיתי נעלי ריצה, נראה לי בעייתי, אבל אם באים עם דגם ידוע להערכתי אפשר לרכוש בפחות מחצי מחיר ממה שנמכר בארץ. כל המותגים שנמכרים בארץ ועוד אחרים היו במחירים של עד 100 פאונד. רוב הנעלים במחירים של עד 50 פאונד
נסיעה טובה!