קבוצת: hTC Highroad

מאפיינים: קבוצה צעירה מאוד, עם סגל רוכבים מוכשרים ביותר. הקבלות וההישגים שהקבוצה הזו רשמה נושאים שם אחד – מארק קאבנדיש, לכאורה. העובדות מצביעות על הישגים שהם תוצר של מיזוג כשרון קבוצתי של תזמורת שמנגנת את אותה יצירה כבר אין ספור פעמים. אין צורך בתווים, רק המבטים ומשמעת מספיקים. לא תמצאו כאן שום “Free Role”, המטרה שלהם לצבוע את הטור דה-פרנס בירוק, קרי, לא משנה כמה זמן החולצה הירוקה תלבש ע”י מי שרוצה, ובלבד שבדירוג הסופי על השאן-אליזה תהיה על גבו של הלידר שלהם – קאבנדיש. זה לא יהיה פשוט, המתחרים שלהם – גרמין-סרוולו, וסקאי – לא יתנו להם לממש זאת בקלות. לנו, הצופים, זה יהפוך את מקטעי המישור ונג”ש לחגיגה של ממש. שום בריחה לא תחזיק מעמד מול “הרכבת” של HTC. בספרינטים של הפיניש. נוכל להתענג על “הקטר” מארק……..ראנשאו, המקביל שלנו לליאור הג’ינגי,  מוביל את המארק………קאבנדיש, מחזה עוצר נשימה. בשביל דברים כאלה אני שרוף על הספורט הזה.

רוכבי מפתח:

  • Mark Cavendish: בריטי, יליד איי האדם – Isle of Man, כן, יש כזה דבר!!. מכאן גם כינויו – “Missile man”. אפילו יותר מזה (כאן נכנס לפעולה החלום שלי להיות מורה לגיאוגרפיה!!, לא לצחוק בכל רם!) הידעתם שהמוטו של המדינה הזו, ועכשיו נראה אתכם?, הוא – “Quocunque Jeceris Stabit“…….אה, אה איפה הייתם בשעורי לטינית?, אז אני כן הייתי, ובכולם, ובתרגום חופשי לשפת הקודש –  “לא משנה איך שתזרוק אותו(האדם), הוא תמיד יעמוד“. חזק!! לא?.

נחזור לקאבנדיש, מדובר בילד ההוא מהפרסומת של במבה, מאז הוא לא גבהה מי יודע מה, 1.73 מ’ על 69 ק”ג. בדרך רק החליף את חיתול הבד בטייץ קצר עם פאד ושלייקעס. אם הוא היה חיי בארץ היו מגייסים אותו ישיר לסיירת מטכ”ל, למה? כי הכי חשוב בסיירת זה שהמרחק בין הראש לביצים היה כמhtc_image003ה שיותר קצר!!!!. עכשיו ברצינות, רוכב צעיר שהוא כבר אגדה, זכה ב-15!!! מקטעים רק בשלושת הטור דה-פרנס האחרונים. שישה!! מקטעים (5,6,8,13,15,20) בטור של 2010 כולם בספריט פיניש. כמעט בלתי אפשרי לעצירה ברגע שהוא מכניס להילוך. אגב, מעטים הספרינטים שלוקחים מקטע של ספרינט-פיניש יום אחרי יום, הוא עשה את זה לפחות פעמיים בטור. יכולת האצה שלו בלתי אנושית. מה זה אומר? שבספרינט שבו רוכב אחר מנסה לתת לו פייט, הוא יכול להגיע עד ל-70 קמ”ש!!!!. אמת לאמיתה (גם אם אני כותב את זה, זה לא שטויות). מתחרה כ-Road-Pro החל מ-2006, עד אז בילה בתחרויות Velodrome, מה זה Velodrome?, או, סוף סוף שאלה פשוטה, זה יחסית פשוט. זה “גבעת המופעים” עם רצפת פרקט של 400מ’ בשיפוע, מקורה ומושבי בלסטיק, ועלמות חן שמוכרות קולה וביס טונה!, ובמקום XTeam יש קבוצת רוכב ברמה “בסדר” שמסתובבים לעייפה, ברור לא?!. קאבנדיש התמחה במקצה Madison, שזה כמו משחק “תופסת” על אופניים, שהרוכבים “משגרים” את חבריהם קדימה ע”י הושטת יד לאחור “זריקת” הקולגה קדימה (ראה  תמונה, הצמד וויגן את קאבנדיש), פשוט לא?. עמה, מה בעיה? שיש פלטון של כ-30-40 רוכבים שעושים בדיוק את אותו דבר בו זמנית….@#$%$#%^&*. מה יש פה להסביר?! משוגעים.

קאבנדיש, התחיל לרכוב בקבוצת T-Mobile, קבוצה שהייתה שם דבר ע, עם לא מזמן, הרבה כבוד. נצחונו הראשון התרחש ב-Giro 2008, לאחר מכן זכhtc_image005ה בארבעה מקטעים (3, 8, 11, 13) של טור דה-פרנס 2008.

ברור כבר לכולנו, שאם לא היו נפילות, מחלה, או בעיית סמים, צפויים לנו כמה ספרינטים שישאירו אותנו עם פה פעור למול הילד הפלא – קאבנדיש. אפשר לכתוב עוד הרבה על הרוכב המדהים הזה, אולם אמרו חכמים – תמונה שווה אלף מילים!!!!  אני מבטיח להתאמץ הכי שאפשר, כולל גיוס כוחות מוטוריות של שרירי העפעפיים שלי, ולצלם אותו עבורכם כשיעקוף אותי……כשאני באוטו עם מזגן, אין מה לעשות משהו צריך להסתכן……לא?! (קאבנדיש בתמונה הניצחון אופיינית, כשThor Hushovd- לא יכול עליו ונאלץ להיפרד מהחולצה הירוקה לטובת ילד-הפלא)

  • Bernhard Eisel: אוסטרי. רוכב פרו מאז 2001. 2000-2001 רכב במדי Mapei- Quickstep, ב-2002 הלך קצת לאיבוד בקבוצה איטלקית לא חשבוה. 2003-2006 צורף לקבוצה צרפתית וותיקה ביותר FDJeux  (המקבילה למפעל הפיס אצלנו) וב-2007 ציידי הרגליים של T-Mobile חטפו אותו במטרה להוסיף עוד קטר לאיאן אולריך במאבקו למול הבוס – לאננס ארמסטרוג. פועל מסור ועיקש, אל תחפשו אותו הדירוג הכללי, לא לשֶם זה הוא בא לטור. למרות זאת רשם ניצחון מרשים וואלטה-2010 במקצה נג”ש קבוצתי, 2 ניצחונות בטור של שוויץ, 4 ניצחונות בטור פרוטוגל. לסיכום רוכב “אפור” שבא לעבוד, והוא יודע לעבוד, מאידך כשיש הזדמנות לגנוב ניצחון הוא בהחלט יכול לעשות זאת. רוכב שכל לידר רוצה לצידו.
  • Bert Grabsch: מזרח גרמני לשעבר, עובדה שלא מותירה ספק לגבי עומק המשמעת הספורטיבית שלו. אתם יודעים, כשהמאמן שלך הוא קצין בשטאזי, ואין חלוקה ל-E1,2,3, אתה חייב להיות כל הזמן ב-Full Out או שאתה Full-Under. עכשיו, אם אתם שואלים איפה צריך משמעת? (אגב משמעת, איציק-באלגן מעביר סדhtc_image007נאות בינ”ל בתחום, תנסו שווה……) בראש ובראשונה התשובה היא – נג”ש (אוקיי, נסחפתי קצת, המושג “בראש ובראשונה” תקף רק כשאשתך מראה לך את שקית הזבל ….ואוי ואבוי עם זה יטפטף בדרך לפח שנמצא 8 קומות למטה ואין מעלית וחשוך כי יש הפסקת חשמל בגלל הברקים והקור כלבים בחוץ – זה משמעת!!).  הבחור הוא נג”שית מהשורה הראשונה. קרי אלוף העולם ב-2008, אלוף לאומי 2007, 2008, 2009, זכה בחולצה הצהובה של טור סאקסוניה 2008 (שוב המורה לגיאוגרפיה – איזור “מדינה” בגרמניה המזרחית לשעבר). אין ספק הבחור ישכב על הגדר עבור קאבנדיש, ואולי גם יתפלל ליום חלש של קאנצ’לרה במקטע הנג”ש יום לפני השאן-אליזה כדי לגנוב ניצחון. (יש לי שאלה? תגידו, פרט לאופניים, לתלבושות, קסדה, למשקפיים, הנעליים והרגליים……הוא לא מזכיר אותי?.טיפה?…..מה יש, קצת מעוף, הדמיון צועק לשמיים…..)
  • Tony Martin: גרמני. נמצא בקבוצה מ-2008. מנצח ה-Paris-Nice-2011, סופ”ש שעבר, ממש חם מהתנור. רוכב שקדן, שבנה אט אט את דרכו לפסגה. גם הוא נג”שית. מכונה בפי חבריו – Der Panzerwagen (מכונית ברדלס).  עוד רוכב בכוורת של אלה שיובילו את קאבנדיש לעוד ניצחון.
  • Marco Pinotti: איטלקי. זה נג”שית, אמיתי. למה? כי הוא גם חתיך!!. כולה בן 25 ותראו את רשימת הזכיות שלו: אלוף לאומי 2005, 2007, 2008, 2009, 2010. זוכה חולצה צהובה של טור אירלנד 2008. ניצח 2 מקטעים בג’ירו, וגם זכה במלך ההר בטור וסקאו. בשלב הזה, אחרי 6 רוכבים של HTC, אפשר להדק חגורות, ליישר מושבים, לקפל את המדף לפניכם……..כי עד עכשיו המהירות של הקבוצה לא הייתה משהו………עם הרוכב הבא זה הולך להשתנות, קבלו את הקטר תלת-מנועי שמשאיר רק אדמה חרוכה…….בשביל שקאבנדיש יכניס להילוך, קבלו את…..
  • Mark Renshaw: זו הגדרת התמחותו של הפנומן הזה, מה שנקרא לא נגענו….. –  Rider type: Sprinter/Leadout Specialist. גם אם תחפשו הרבה לא תמצאו עוד רוכב שהתואר הזה מוצמד לו באופן רשמי!!!. זהו מנוע הסתרים של הלידר, מקצוען ברמות הכי גבוהות של ספרינטר, שיכול להכריע פינישים בלחhtc_image009יצת רגל, ובכל זאת…….מוחק את האגו, מוותר על התהילה, נכנע לקבוצתיות, מקבל את דין התנועה ונשכב על הגדר עבור קאבנדיש. יש לו לפחות 50% מכל הניצחונות של קאבנדיש בטור דה-פרנס. מדובר בצמד המצליחים להביא את יכולותיהם לסינרגיה מקסימאלית שמאפשר לקאבנדיש לחצות את קו הפיניש ב-70 קמ”ש!!. זה פשוט צמד שהוא תופעה. הבחור אוסטרלי, בן 28, העתק מושלם של הגי’נגי שלנו – ליאור – במראה, ביכולות, ובנמשים….תשפטו לפי התמונה. זכה בטור של קאטאר-2011. לא לזלזל ,זה טור חשוב שפותח את עונת הרכיבות, טור קשה ביותר כי מעבר לנוף המונוטוני של חול ומדבר, יש רוחות חזקות ביותר וזה הקושי העיקרי, סוג של תחליף לטיפוסים. ברשותכם אמנה את הישגיו

1998

1st Individual Pursuit U17 Australian National Track Championships (Australian Record)

1st Team Pursuit U17 Australian National Track Championships (Australian Record)

1st Scratch Race U17 Australian National Track Championships

1st Time Trial U17 Australian National Track Championships

1999

1st World U19 Team Sprint Champion

1st Team Pursuit U19 Australian National Track Championships

1st Team Sprint U19 Australian National Track Championships

עוצר כאן, ושלא תטעו כל שנה האיש מביא בין 3-4 תארים עד ימים אלה. רציתי פשוט להראות שבניה של מקצוען ברמה של ראנשאו מתחילה עמוק עמוק בגיל צעיר!!………קראת את זה חבר הנהלת באיגוד – מר Issac !!!. נחזור לספורט, ראנשאו הוא “הקטר” האחרון ברבעיה שמובילה את קאבנדיש לסיום, ומי שלא ראה את שידורי בשנה שעברה יתקשה להבין את העוצמות שעפות באוויר בפיניש שכזה זה. אני יכול לכתוב עוד ימים שלמים על הרוכב הזה, אולם קחו את הקישור בא, צפו בו, ותראו מה זה עבודה והקרבה של  “קטר” עבור הלידר שלו, שאף פעם לא מאכזב. פשוט תענוג – http://www.youtube.com/watch?v=_L8VLgLX7AM (שימו לב איך ראנשאו חוסם את את טיילאר פאראר מקבוצת גרמין-סרוולו, זוכרים?, מדהים!!)

  • Kanstantsin Svitsov: בלורוסי, בן 28, 1.83 מ’ על 68 ק”ג!!!, 6% שומן!!. הבחור אף פעם לא היה חשוף לX-Ray , כי כל פעם שרצו לעשות לו צילום רפואי פשוט הכניסו אותו לחדר חשוך והדליקו מאחוריו פנס-כיס בשקל וזה הספיק לספור את כמות הכדוריות האדומות בדמו……לא יאמן, איזה מידות. “פועל” קלסי, מקצוען מ-2001, נמצא בקבוצה מ-2008. זכה הטור של גרוזיה ב-2008……מבקש לא לצחוק!….בשיחה שלי עם רוכב מספר אחד שלהם – ביז’ו פלטאשווילי – נאמר שהרוכבים הגרוזינים הגישו תלונה על כך שהניצחון נמנע מהם עקב העדר קסדות בצורת טרפז(!?), הם נאלצו לרכוב ללא קסדה, עבודה שפגעה באווירודינמיקה שלהם!!!. בכל אופן, הבלורוס גם זכה בנג”ש בוואלטה-2010. “פועל” מצוין, שיש לו גם מה להגיד בטיפוסים. מעניין יהיה לעקוב אחריו.

זו הקבוצה המועמדת העיקרית לזכיית החולצה הירוקה. יש לה את כל הכלים ואת הספרינטר מספר אחד היום למשימה הזו. נדרש לעשות להם הנחות גדולות במקטעי הטיפוס, אולם מקטעי המישור והנג”ש היו ממלכתם. יש להם הרבה מה להפסיד. הטקטיקה שתיבחר ע”י מנהלי הקבוצה תהיה קריטית ומכרעת, כי יש כבר קולות שמחפשים את המלך החדש בספרינטי הפיניש. טוב, הרי אי אפשר לסיים בנימה כה רצינית, והנכון הוא שאני מפחד מהג’ינגי שלנו (הוא מאוד מקורב לקבוצה הזו) שלעתים באימונים נדמה לו שהוא מוביל את קאבנדיש לפיניש והוא לא מסתובב לראות שאחריו זה XTeam …..אז אנא תשדלו לא להזיז לו את הנשמשים מהמקום שלא יהיה בקריז כשאגיע לאימונים…….

יאללה בלאגן……